گنجینه ی شعر و ادب(تکالیف مدرسه: 1402 ـ 1401)

دبیر ادبیات و نگارش پایه ششم تا دوازدهم، مطالعات اجتماعی هفتم، تفکّر و سبک زندگی هفتم و هشتم؛ ناحیه 2، 3، 4، 5 شهرستان اصفهان

گنجینه ی شعر و ادب(تکالیف مدرسه: 1402 ـ 1401)

دبیر ادبیات و نگارش پایه ششم تا دوازدهم، مطالعات اجتماعی هفتم، تفکّر و سبک زندگی هفتم و هشتم؛ ناحیه 2، 3، 4، 5 شهرستان اصفهان

شاعر دوره ی صفوی «نَظیری نیشابوری»:
درس ادیب اگر بُوَد زمزمه ی محـبّتی
جمعه به مکتب آوَرَدطفلِ گُـریـزپای را
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
این وبلاگ، برای اطلاع رسانی و در راستای
اهداف آموزش و پرورش ایجاد شده است.

هدف از مطالب این وبلاگ، راهنمایی و کمک
به دانش آموزان عزیز، در فراگیری بهتر مطالب
کتب درسی است.

سعی می کنم در اسرع وقت، نظرات و ... را
پاسخ بدهم.

با آرزوی سربلندیِ تمام دانش آموزان عزیزم
(مسجدی ـ دبیر ادبیات و نگارش)
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✅دبیر ادبیات و نگارش ششم تا دوازدهم
✅دبیر تخصصی رشته ادبیات و علوم انسانی
یعنی درس علوم و فنون ادبی1 و 2 و 3
دهم، یازدهم و دوازدهم رشته ی انسانی
✅دبیر تفکّر و سبک زندگی هفتم و هشتم
✅دبیر مطالعات اجتماعی پایه هفتم
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
شعر زیر از زنده یاد ایرج میرزا:

1 ـ گفت استاد مَبَر درس از یاد
یاد باد آنچه مرا گفت استاد

2 ـ یاد باد آنکه مرا یاد آموخت
آدمی نان خورد از دولت یاد

3 ـ هیچ یادم نرود این معنی
که مرا مادرِ من نادان زاد

4 ـ پدرم نیز چو استادم دید
گشت از تربیت من آزاد

5 ـ پس مرا منّت از استاد بود
که به تعلیم من اُستاد اِستاد

6 ـ هر چه دانست بیاموخت مرا
غیر یک اصل که ناگفته نهاد

7 ـ قدرِ استاد نکو دانستن
حیف استاد به من یاد نداد

8 ـ گر بمردست ،روانــــش پر نور
ور بود زنده ، خدایش یار باد !
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
شعر زیر از مهدی فرجی:
به پای خودمان
1ـ خوب و بد هر چه نوشتند به پای خودمان
انتخابی است که کردیم برای خودمان

2ـ این و آن هیچ مهم نیست چه فکری بکنند
غم نداریم، بزرگ است خدای خودمان

3ـ بگذاریم که با فلسفه شان خوش باشند
خودمان آینه هستیم برای خودمان

4ـ ما دو رودیم که حالا سر دریا داریم
دو مسافر یله در آب و هوای خودمان

5ـ احتیاجی به در و دشت نداریم اگر
رو به هم باز شود پنجره های خودمان

6ـ من و تو با همه ی شهر تفاوت داریم
دیگران را نگذاریم به جای خودمان

7ـ دیگران هر چه که گفتند بگویند،بیا
خودمان شعر بخوانیم برای خودمان

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات
  • ۲۱ ارديبهشت ۰۱، ۱۷:۲۳ - A
    عالی

دانش آموزان عزیزم در همه ی کلاس ها (هفتم،هشتم،نهم) :

امتحان مستمر ادبیات فارسی نیمسال دوم در تاریخ دوشنبه 20 / 2 / 95 را برای نمره ی کتبی پایانی فارسی شما در نظر می گیرم ، لطفاً دقیق و کامل بخوانید.

(موفق و سربلند باشید ـ مسجدی )

دوشنبه 20 /2 / 95 امتحان مستمر و پایانی نیمسال دوم ادبیات هر پنج کلاس(هفتم،هشتم،نهم)

دوشنبه 20 /2/ 95  امتحان مستمر ادبیات فارسی پایه هفتم(هر دو کلاس علم) :

فقط درس های ششم،هفتم،یازدهم،شعرخوانی«راز شکوفایی»،درس سیزدهم(شامل معنی ابیات و نثرها،معنی واژه،خودارزیابی،دانش های زبانی و ادبی،قسمت«فعالیت نوشتاری»،تاریخ ادبیات(آثار نویسندگان و شاعران همین چند درسی که مشخّص کردم)،شعر حفظی ازکل کتاب،آرایه های ادبی،درک مطلب)

از جزوه ادبیات موارد زیر را حتماً مطالعه کنید:

نکته های مربوط به واژه از نظر ساخت«ساده،غیرساده(مشتق،مرکب،مشتق ـ مرکب)» در صفحه ی 16 و 17 از جزوه و پرسش 20 در صفحه ی 18 جزوه و صفحه ی 14 شماره ی 1 (ساده و غیرساده)

نکته های مربوط به نهاد و گزاره(اجزای گزاره : مسند،متمم،مفعول) :صفحه ی 5 تا 10 جزوه

مبحث مربوط به فعل ها و زمان ها : صفحه ی 25 تا 30 جزوه

نکته های مشترک بین املا و ادبیات(هم خانواده،مترادف،هم آوا،متضاد) : صفحه ی58 تا 68 جزوه این موارد را پیدا کنید و بخوانید.+ پرسش صفحه ی 65 جزوه

دوشنبه 20 /2/ 95  امتحان مستمر ادبیات فارسی پایه هشتم(هر دو کلاس دانش) :

فقط درس های پنجم،هفتم،هشتم،دهم،یازدهم(شامل معنی ابیات و نثرها ، معنی واژه ، خودارزیابی ، دانش های زبانی و ادبی ، قسمت «فعالیت نوشتاری» ، تاریخ ادبیات(آثار نویسندگان و شاعران همین چند درسی که مشخّص کردم)،شعر حفظی ازکل کتاب ، آرایه های ادبی ، درک مطلب ) 

از جزوه ادبیات موارد زیر را حتماً مطالعه کنید:

نکته های مربوط به «هسته و وابسته ها» انواع وابسته ها : صفحه 20 و 21 جزوه

نکته های مربوط به نهاد و گزاره(اجزای گزاره : مسند،متمم،مفعول) :صفحه ی 5 تا 10 جزوه

مبحث مربوط به فعل ها و زمان ها : صفحه ی 25 تا 30 جزوه

نکته های مشترک بین املا و ادبیات(هم خانواده،مترادف،هم آوا،متضاد) : صفحه ی58 تا 68 جزوه این موارد را پیدا کنید و بخوانید.+ پرسش صفحه ی 65 جزوه


دو شنبه 20 /2/ 95 امتحان مستمر ادبیات فارسی پایه نهم (کلاس معرفت) :    

کل درس های فارسی نهم(درس 1 تا 17)شامل معنی ابیات و نثرها،معنی واژه، خودارزیابی،دانش های زبانی و ادبی،قسمت«نوشتن»،تاریخ ادبیات(آثار نویسندگان و شاعران هر درس)،شعر حفظی ازکل کتاب،آرایه های ادبی،درک مطلب

از جزوه ادبیات موارد زیر را حتماً مطالعه کنید:

نکته های مربوط به واژه از نظر ساخت«ساده،غیرساده(مشتق،مرکب،مشتق ـ مرکب)» در صفحه ی 16 و 17 از جزوه و پرسش 20 در صفحه ی 18 جزوه و صفحه ی 14 شماره ی 1 (ساده و غیرساده)

نکته های مربوط به «هسته و وابسته ها» انواع وابسته ها : صفحه 20 و 21 جزوه

نکته های مربوط به نهاد و گزاره(اجزای گزاره : مسند،متمم،مفعول) :صفحه ی 5 تا 10 جزوه

مبحث مربوط به فعل ها و زمان ها : صفحه ی 25 تا 30 جزوه

نکته های مشترک بین املا و ادبیات(هم خانواده،مترادف،هم آوا،متضاد) : صفحه ی58 تا 68 جزوه این موارد را پیدا کنید و بخوانید.+ پرسش صفحه ی 65 جزوه

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۱۹
طاهره مسجدی ـ دبیر ادبیات(تکمیلی ششم و دبیرستان دوره دوم)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی